Pierwszy SUV w historii marki Alfa Romeo czyli model Stelvio w wersji standardowej (nie Quadrifoglio) trafił na testy. Po niemal pewnym potwierdzeniu że nie powstanie Giulia SportWagon to jest to ta wersja nadwozia do której muszą zacząć przyzwyczajać się ci którzy szukają większej praktyczności niż daje Sedan.
Naszym skromnym zdaniem auto nie ma się czego wstydzić, ba jest zdecydowanie jednym z ładniejszych SUVów dostępnych na rynku. Wyposażenie i silniki nie dają żadnych powodów do narzekań. Doczekać się nie możemy kiedy pierwsze auta trafią na Polski rynek..
Pod maską pracuje benzynowy 2.0L silnik turbodoładowany, współpracujący z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Generowane przez tę jednostkę 280 KM i 400 Nm pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 5,7 sekundy.
Seryjnie w Stelvio występuje napęd na 4 koła Q4, jednak przekaz mocy jest w większej połowie na tylną oś, co powinno zwiększać frajdę z jazdy przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Dopiero po osiągnięciu granicznej wartości przyczepności, system w rzeczywistym czasie przekazuje 50 proc. momentu na oś przednią.
Wyposażenie SUVa jest kompletne, obejmuje m.in.: system wyboru trybu jazdy Alfa DNA, reflektory bi-ksenonowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, kamerę cofania, skórzaną tapicerkę foteli z podgrzewaniem i regulacją elektryczną, drewniane elementy ozdobne we wnętrzu, nawigację i system audio z ekranem dotykowym o przekątnej 8,8 cali, systemy bezpieczeństwa czynnego oraz aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 20 cali.
Stelvio mierzy 4,68 m długości, 1,65 m wysokości i – licząc z lusterkami – 2,16 m szerokości. Pojemność bagażnika nie została jeszcze zdradzona jednak te zdjęcia pokazują że jest on całkiem pokaźnych rozmiarów i raczej nie zawiedzie tych liczących na praktyczność tego nadwozia. Cena premierowej edycji została ustalona na 232 500 zł brutto, biorąc pod uwagę poziom wyposażenia i jednostkę napędową jest to bardzo korzystna cena. Szczerze zazdrościmy pierwszym testującym i czekamy na egzemplarze dla Polskiego parku prasowego FCA.
Fot. Alfa Romeo Polska
One thought to “Pierwsze egzemplarze Alfa Romeo Stelvio na testach”
Nie moge sie doczekac kiedy pojawi sie u nas