Koniec roku 2017 owocował w bardzo dużą ilość zamówień i większych projektów do wykonania dla naszych klientów. Z jednego konkretnego zespół MotoryzacyjnaPasja jest wyjątkowo dumny. Na zamówienie klienta zmieniliśmy zwykłego rodzinnego Golfa R Kombi w autostradowy pocisk.
Wszystko zaczęło się grzecznie od typowego Stage 1. Zmieniliśmy w aucie intercooler na dedykowany o większej wydajności marki Wagner Tuning. Następnie fabryczne układ dolotowy zastąpiliśmy również dedykowanym dolotem marki Racingline Performance model VWR600. Auto z pomocą firmy R-Performance udało się wystroić na całkiem niezłe 392KM, ten wynik zadowolił by pewnie większość normalnych użytkowników. Dla nas to było za mało, zaczęły się przemyślenia i poszukiwania granicy do jakiej zarówno klient jak i my chcemy doprowadzić to auto.
Po około 2 tygodniach przedstawiliśmy klientowi plan na modyfikacje Stage 3+. Fundamentem był zestaw APR Stage 3+ Upgrade który zawierał wydajniejszą turbinę Borg Wagner z osprzętem do podłączenia typu plug&play, downpipe oraz części do poprawienia wydajności obu pomp paliwa. Pomijam już drobne akcesoria (czujniki, świece, nowy olej Motul, filtry). Konieczne było również skuteczne odprowadzenie spalin z nowej turbiny. Zaproponowaliśmy dedykowany układ wydechowy typu catback marki Remus Exhausts (Tu możecie sprawdzić jak brzmi). Dla wygody właściciela wybraliśmy wersję z zaworami do regulacji głośności. Przy modyfikacji na takim poziomie, nie mogliśmy zapomnieć o bezpieczeństwie. Braliśmy pod uwagę tylko najlepsze części, wybór padł na Big Brake Kit marki StopTech z 6 tłoczkowymi zaciskami oraz tarczami 380mm. W związku z powiększeniem hamulców oraz porą roku konieczne było dobranie odpowiednich opon zimowych do 19 calowych felg. Nie trzeba było długo się zastanawiać, wybraliśmy niezastąpione Pirelli SottoZero 3 w rozmiarze 235/35R19 91W XL.
Klient zaakceptował pełny kosztorys. Części które zamówiliśmy przybyły, auto jeszcze w Warszawie zostało doposażone w Big Brake Kit, układ wydechowy catback oraz u nas w Wymianie Opon z Pasją zmieniliśmy mu 19″ opony na zimowe. Ostatnią niespodziewaną modyfikacją była konieczność montażu superlekkich dystansów do kół RRC Performance+ ponieważ nowe hamulce nie chciały wejść w felgi. Tak zmontowanym autem wyruszyliśmy do siedziby APR Poland czyli firmy BestPerformance w Częstochowie. Gdzie odbył się montaż zestawu APR Stage 3+ kit. Było to wyzwanie zarówno dla nas jak i samej ekipy mechaników ponieważ musiało się to udać zrobić w 2 dni. Oba dni były walką z czasem, nadgodziny były koniecznością już pierwszego dnia. Drugiego dnia cisnęliśmy do samego końca, około 22:00 rozpoczął się pomiar mocy. Wynik wprawił nas w przyjemne zaskoczenie i uspokojenie.. 522KM i 587Nm co czyni go z pewnością 1szym Golfem R APR Stage 3 w Polsce oraz na ten moment jest to najmocniejszy Golf R Variant w Polsce.
Podróż do Warszawy odbyła się około 1:00 w nocy i poza lekkim strachem była to wielka przyjemność jazdy z takim zapasem mocy. Auto mimo tak dużego przyrostu osiągów wciąż jest wygodne i przyjazne w prowadzeniu. Kiedyś takie modyfikacje były marzeniem a w dzisiejszych czasach z 2.0L silnika z dwusprzęgłowym automatem i napędem AWD uzyskujemy kosmiczne moce w dostępnej dla każdego formie.
Takich samochodów i wyników życzymy wszystkim! Jeśli jesteście zainteresowani tuningiem waszych aut ale nie wiecie jak ugryźć temat to nie czekajcie. Piszcie na mail, na FB lub dzwońcie do MotoryzacyjnejPasji!
2 thoughts to “Volkswagen Golf R Variant APR Stage 3+ by MotoryzacyjnaPasja”
Szacun! Pocket RS6 wyszedł.. czekam jeszcze na czasy z RL’a
No to czekamy razem! 🙂