Fiat 500X Lift Cross i Urban

Nowy Fiat 500X, powrót do przyszłości z nowymi silnikami i technologiami

  • Włoski SUV Fiata posiada zupełnie nowy wygląd, technologię i silniki.
  • Odświeżone nadwozie, reflektory Full LED i nowe wnętrze w najlepszym stylu 500.
  • Trzy- i czterocylindrowe silniki benzynowe turbo nowej generacji są do 20% bardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa niż silniki benzynowe o podobnych parametrach.
  • W standardzie we wszystkich wersjach – system rozpoznawania znaków drogowych „Traffic sign recognition” z inteligentnym ogranicznikiem prędkości „Speed Advisor” i asystent pasa ruchu „Lane Assist” – zapewniające najlepsze bezpieczeństwo i wsparcie dla kierowcy.
  • Więcej łączności niż kiedykolwiek dzięki dostępnemu jako standardowe wyposażenie systemowi Uconnect 7″ HD LIVE z ekranem dotykowym w pełni zintegrowanym ze smartfonami dzięki funkcjonalności Apple CarPlay i Android AutoTM.
  • Całkowicie nowa gama z dwoma rodzajami nadwozia i trzema wersjami wyposażenia – Urban, City Cross i Cross.

Fiat 500X Lift - WnętrzeWe Włoszech model jest liderem w swoim segmencie, a w Europie nieprzerwanie od 2016 roku znajduje się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie.

500X, włoski SUV Fiata, został odświeżony, jeśli chodzi o stylistykę i nowe technologie, aby zaspokoić najnowsze potrzeby w zakresie mobilności w szybko rozwijającym się segmencie, w którym 500X jest już liderem we Włoszech, a w Europie znajduje się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się modeli w swoim segmencie nieprzerwanie od 2016 roku.
Nadwozie nowego 500X zostało całkowicie odświeżone dzięki światłom do jazdy dziennej LED i reflektorom Full LED, natomiast wnętrze jeszcze bardziej podkreśla niepowtarzalną tożsamość 500, jednocześnie zapewniając większą funkcjonalność i komfort. Ponadto, nowy model oferuje po raz pierwszy w gamie Fiata nową rodzinę silników trzy- i czterocylindrowych, które gwarantują niesamowitą satysfakcję z jazdy i zużycie paliwa niższeFiat 500X Lift - Multimedia nawet o 20% w porównaniu z poprzednimi silnikami benzynowymi, i jednocześnie są o 20% bardziej ciche w porównaniu z silnikami  turbodiesel o podobnych parametrach.
Jazda jest przyjemna, komfortowa i bezpieczna jak nigdy dotąd dzięki nowym systemom wspomagających kierowcę, oferowanym w standardzie we wszystkich wersjach: system rozpoznawania znaków drogowych „Traffic sign recognition” z funkcją ostrzegania o nadmiernej prędkości „Speed Advisor” pozwala kierowcom uniknąć mandatów za przekroczenie prędkości, dostosowując prędkość samochodu do ograniczeń, wykorzystując informacje odczytane z znaków drogowych na drodze, natomiast asystent pasa ruchu „Lane Assist” pomaga w utrzymaniu samochodu na pożądanym pasie.

Nowa wersja Urban oferuje nowy przedni i tylny zderzak, a wersje City Cross i Cross posiadają nowe osłony na zderzakach podkreślające ich odważny wygląd

Nowy design nadwozia podkreśla dwie „dusze” modelu – miejską, która pozwala swobodnie poruszać się po mieście, dzięki kompaktowym wymiarom i podwyższonej pozycji fotela kierowcy, oraz Fiat 500X Lift - Deska rozdzielczaduszę SUV-a, w wersji Cross,  dla pasjonatów jazdy terenowej, dostępnej także z napędem na cztery koła. Kompaktowa na zewnątrz, przytulna wewnątrz: dowodzi tego przestronne i bezpieczne wnętrze, wykorzystujące na szeroką skalę szlachetne materiały, wysokiej jakości wykończenia i przydatne schowki na drobne przedmioty.
Wygodne wnętrze, w charakterystycznym stylu Made in Italy, dostępne w siedmiu różnych wersjach wykończenia – stworzonych poprzez połączenie różnych rodzajów tkanin, skóry, elementów wykończenia i kolorów – oferuje szeroki wybór regulacji foteli i pojemny bagażnik. Jedną z najważniejszych nowości jest nowy design deski rozdzielczej z nowymi zegarami oferującymi jeszcze bardziej czytelną grafikę, a także nowa kierownica, wyprofilowana tak, żeby dopasować się do ręki kierowcy, zapewniając doskonałą przyczepność,  i pokryta elegancką skórą ekologiczną z wbudowanymi przyciskami sterującymi radiem, które zapewniają bezpieczną jazdę w każdej sytuacji. Ergonomiczna kabina, optymalne ustawienie i łatwy dostęp do przełączników, położenie dźwigni zmiany biegów i praktyczny podłokietnik przedni  również przyczyniają się do zwiększenia komfortu za kierownicą.
Należy przypomnieć również, że zegary w stylu 500  podzielone  są na trzy okrągłe elementy, z których środkowy większy i otoczony metalową ramką – wyraźne nawiązanie do legendarnego Fiata 500 – jest idealnym połączeniem pomiędzy estetyką retro i nowoczesną technologią.  O ile po bokach znajdują się prędkościomierz z obrotomierzem, na środku błyszczy 3.5-calowy wyświetlacz TFT, który w sposób prosty i bezpośredni przekazuje kierowcy informacje, jak również oferuje liczne możliwości dostosowania do jego potrzeb.

Nowa generacja silników benzynowych zapewniających najlepsze w swojej kategorii osiągi

Nowy 500X jest pierwszym modelem marki Fiat, w której zastosowano innowacyjną rodzinę silników benzynowych z turbodoładowaniem zaprojektowanych, aby zaoferować klientom „złoty środek” między osiągami a przyjemnością prowadzenia najlepszych silników turbodiesel (będąc od nich o 20% cichsze) jednocześnie oszczędzając do 20% paliwa w stosunku do swoichFiat 500X Lift - Urban i Cross 2 poprzedników .
Zgodne z normą Euro 6D-TEMP i wyposażone w filtr cząstek stałych dla silników benzynowych GPF (Gasoline Particulate Filter), nowe silniki turbo zostały przetestowane podczas ponad 75.000 godzin analiz wirtualnych, 60.000 godzin testów na hamowni i 5 milionów kilometrów przejechanych na całym świecie, aby przetestować ich solidność i niezawodność.
Nowe turbodoładowane silniki benzynowe są dostępne w dwóch konfiguracjach:  1-litrowy trzycylindrowy silnik oferujący moc 120 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego, współpracujący z sześciostopniową manualną skrzynią biegów oraz 1,3-litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 150 KM i momencie obrotowym wynoszącym 270 Nm, w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów z  podwójnym suchym sprzęgłem DDCT –  oba z napędem na przednie koła.
Specjalna konstrukcja silników zapewnia wydajność, modułowość i wysoki stopień standaryzacji w odniesieniu do komponentów i procesu produkcyjnego, elastyczność i możliwość dodatkowego rozwoju. Nowe silniki są wykonane w całości z aluminium, aby zapewnić lekkość (wersja trzycylindrowa waży zaledwie 93 kg). Korpus silnika, opracowany we współpracy z firmą Teksid, wykonany jest z wysokociśnieniowego odlewu aluminiowego. W celu zwiększenia odporności konstrukcji zastosowano tuleje z odlewów żeliwnych.
Wysoki poziom zaawansowania technologicznego nowego układu napędu potwierdzają liczne innowacyjne funkcje techniczne, takie jak bezpośredni wtrysk paliwa maksymalizujący wydajność Fiat 500X Lift - Urban i Cross 3objętościową i turbosprężarka o niskiej bezwładności, zarządzana przez sterowany elektrycznie siłownik Wastegate połączony z chłodzoną wodą sprężarką i intercoolerem wodnym (WCAC) w kolektorze dolotowym, aby zapewnić szybszą reakcję.
W nowych silnikach Turbo debiutuje trzecia generacja ekskluzywnej technologii MultiAir (o nazwie MultiAir III), która poprawia efektywność spalania poprzez regulację wysokości, czasu i momentu podnoszenia zaworu wlotowego. Najnowsza ewolucja MultiAir III dodatkowo optymalizuje charakterystyki otwarcia i zamknięcia zaworu wlotowego. Dzięki specjalnym profilom krzywki wlotu i wydechu, wydajność niskiego obciążenia poprawia się dzięki recyrkulacji gazów wydechowych, otwierając zawory wlotowe z wyprzedzeniem, natomiast moc wysokiego obciążenia jest podkreślona przez opóźnienie zamknięcia zaworu wlotowego. Innymi słowy, technologia MultiAir III może zmniejszyć rzeczywisty współczynnik kompresji, lepiej kontroluje spalanie stukowe i znacznie poprawia efektywność paliwową również, kiedy silnik dostarcza dużą moc.

Ponadto, należy przypomnieć, że gamę silników benzynowych  nowej  500X uzupełnia niezawodny 1.6 E-Torq o mocy 110 KM, połączony z manualną skrzynią biegów i napędem na przód, który został odświeżony, aby spełniać wymogi normy środowiskowej  Euro 6D.

Dwa odświeżone silniki Turbo diesel MultiJet II z technologią Stop&Start dostosowane do wymogów normy Euro 6D-TEMP

Nowa 500X może być również wyposażona w dwa silniki turbodiesel MultiJet II –  technologię opracowaną i opatentowaną przez FCA Group – wzbogacone w technologię SCR (Selective Catalytic Reduction) zapewniającą zgodność z normą Euro 6D-TEMP.

Dostępne są dwie pojemności: 1.6 l i 2.0 l.  Silnik 1.6-turbodiesel MultiJet II o mocy 120 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów lub automatyczną DDCT z podwójnym sprzęgłem, z napędem na przednia oś oraz 2.0-litrowy MultiJet II o mocy 150 KM z dziewięciobiegową skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła.
Aby zmaksymalizować skuteczność oczyszczania spalin, wszystkie silniki Diesel posiadają nowy system, który łączy w ramach jednego rozwiązania, technologię SCR z wtryskiem AdBlue* w celu redukcji emisji azotu (NOx)  i  DPF (Diesel Particulate Filter), w celu wychwytywania i redukcji cząstek stałych. Umożliwia to uzyskanie najwyższego poziomu eko-kompatybilności oferowanego obecnie na rynku przez silniki diesla, nie wpływając negatywnie na osiągi.

Krzywe mocy i momentu obrotowego potwierdzają doskonałość rodziny MultiJet II także w tej nowej konfiguracji, oferującej optymalizację wartości momentu obrotowego przy niskich obrotach: 1.6 MutliJet II dostarcza moc 120 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy zaledwie 1750 obr./min.; a silnik 2.0  MultiJet II oferuje moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy  350  przy 1500 obr./min.

Fot. i dane: Fiat Press

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *