Pagani Huayra Roadster 1

Po licznych zapowiedziach i teaserach, Pagani nareszcie zaprezentowało otwartą wersją Huayry. Auto z pewnością pojawi się na marcowych targach w Genewie. Z pewnością będzie jedną z najjaśniej błyszczących gwiazd. Z początku Pagani miało poprzestać na teaser i zdjęciach jednak ostatecznie zdradzili też pełne dane techniczne, które jak przystało na tę markę, imponują.

Wygląd i aerodynamika

Pagani Huayra Roadster (Top, Topless)Bolońska manufaktura określa swoje najnowsze dzieło jako najbardziej skomplikowany projekt jaki Pagani Huayra Roadster Górakiedykolwiek udało im się wprowadzić w życie. Choć, co oczywiste, Roadster bazuje na wersji coupe, posiada kilka specyficznych detali które go od niej odróżniają. Największym z nich jest otwarta konstrukcja, pozwalająca czerpać jeszcze większą radość z jazdy. Wiatr we włosach i ryk podwójnie doładowanego V12 AMG , ideał można by rzecz. Ale z tym wiatrem we włosach nie ma co zbytnio się nakręcać ponieważ znając perfekcjonizm Pagani Huayra Roadster Fronttej marki z pewnością aerodynamika nadwozia nie dopuści do wnętrza kabiny nawet lekkiego powiewu podczas szybszej jazdy. Roadster jest pod każdym względem bardziej dopracowaną konstrukcją. Poza pozbyciem się dachu, Pagani poprawiło wszystko to, co dało się poprawić. Dlatego też znajdziemy tu kilka nowych elementów aerodynamicznych. Przemodelowany przedni zderzak i nową atrapę chłodnicy o sześciokątnym wzorze. Nie brakuje większych wlotów powietrza. Wszystko po to, by Pagani Huayra Roadster Rearpoprawić przepływ powietrza i dzięki temu zoptymalizować chłodzenie jednostki napędowej oraz hamulców. Z widocznych zmian, Huayra dostała nowy tylny dyfuzor oraz zaprojektowany od podstaw nowy wzór felg. Pozostały charakterystyczne dla tej marki cztery końcówki układu wydechowego oraz okrągłe klosze świateł.

Osiągi

Pagani Huayrę Roadster będzie napędzać umieszczony centralnie, podwójnie doładowany silnik V12 o pojemności Pagani Huayra Roadster Engine6.0L i mocy 767 koni mechanicznych i ponad 1000Nm momentu obrotowego. Ta moc i moment, podobnie jak w wersji coupe, będą przenoszone na oś tylną. Auto ma ważyć około 1280 kg (Szok, waga niższa niż średniej wielkości hatchbacka klasy C). Co jest sporym zaskoczeniem gdyż zwykle otwarte wersje ważą więcej od coupe ze względu na wzmocnienia konstrukcji a w tym przypadku ? Cabrio lżejsze o 80kg od coupe, Da się? Da się! Dzięki tym parametrom osiągi Huayry Roadstera to z pewnością poniżej 3.5s 0-100km/h i prędkość maksymalna w okolicy 370km/h.

Cena

Trzeba w tym miejscu powiedzieć że nie jest to samochód dla typowego Kowalskiego. Auto ma być limitowane do 100Pagani Huayra Roadster Interior sztuk, z informacji od Pagani wynika że wszystkie zostały już zamówione lub sprzedane (choć jeszcze ich nie wyprodukowano). Cena ma oscylować w okolicy 2.2mln euro za sztukę. Jednak biorąc pod uwagę że auto wykonane jest z materiałów ery kosmicznej (Tytan, Włókno węglowe) i że ma trafić do bardzo wąskiego targetu, to nie będzie to żaden problem.. Widać to zresztą po tym że wszystkie przewidziane modele zostały już, jak wyżej pisałem, sprzedane lub zarezerwowane..

Fot. Pagani Official

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *