BMW i3 FL & i3s

BMW wzięło się za odświeżanie linii swoich elektrycznych modeli. Zapowiadane jest poprawione i8 i to również w i3 logonowej odmianie ze zdejmowanym dachem, ale zmiany rozpoczęto od kompaktowego BMW i3. Auto otrzymało BMW i3 FL 1odświeżony design oraz co bardziej interesujące nową zadziorną odmianę i3s.

Pierwszą najbardziej rzucającą się w oczy zmianą jest bateria. Dawny model miał 22 kWh, odświeżone i3 dostanie 33 kWh. Większa o 50% bateria oznacza w prostym przełożeniu zasięg wydłużony do nawet 183 kilometrów. Z nową baterią tankowanie do pełna potrwa 4,5 godziny z ładowarką typu Level 2. To godzina więcej niż w przypadku poprzedniego modelu.

Większa bateria to zaleta ale niestety także oznacza to, że samochód musiał nieco przytyć – auto waży 1343 kg lub z REX’em (Range Extenderem czyli silnikiem spalinowym podnoszącym zasięg) 1467 kg.

BMW i3 FL 2Reszta zmian to kosmetyka. Standardowo jest wyposażony w reflektory LED.  Bardzo delikatnie poszerzono nadkola oraz zdecydowano się zmodyfikować wygląd przedniego i tylnego zderzaka, a nad linią okiem można dostrzec srebrną listwę dekoracBMW i3 FL 3yjną. BMW i3 2017 będzie dostępny w nowym kolorze „Protonic Blue” (takim jak na zdjęciu poglądowym), który dotąd zarezerwowany był tylko dla bardziej sportowego modelu i8.

Oprócz tego samochód pojawi się w kolorach „Capparis White”, „Fluid Black” oraz czterech wariantach „metalik”, czyli w.w „Protonic Blue”, „Mineral Grey”, „Platinium Silver” oraz „Ionic Silver”.

Więcej nowości znajdziemy w debiutującej właśnie nowej, usportowionej wersji i3s. Wyróżniają się bardziej i3s logoagresywnie ukształtowanymi zderzakami, które podkreślać mają szerokość pojazdu która została zwiększona o 40mm od zwykłego i3. Jak na model o sportowym charakterze BMW i3s 1przystało, nowe BMW i3s posadzono o 10 mm niżej, niż standardową odmianę. To zasługa obniżonego i utwardzonego zawieszenia oraz nowych 20-calowych obręczy kół, które są również o pół cala szersze niż w zwykłym i3.

Nowe i3s jest najmocniejszą odmianą w historii elektrycznego modelu. Źródłem BMW i3s 2napędu jest elektryczny silnik o mocy 184 KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm. Dla porównania jednostka napędzająca zwyke i3 rozwija 170 KM i 250 Nm. Dodatkowa moc przełożyła się na osiągi, BMW i3s przyspiesza do 100 km/h w 6,9 s. To aż o 0,4 s szybciej niż i3.

Biorąc pod uwagę że testowane przez nas BMW i3 z REX’em miało naprawdę solidnego kopa i to w totalnej ciszy to strach pomyśleć jak przyspiesza wersja i3s. Może będzie nam to dane sprawdzić, kiedy na polskim rynku pojawią się pierwsze egzemplarze tego modelu.

Więcej informacji znajdziecie, już niedługo, na stronie producenta.

Fot. BMW Press

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *