W 2008 roku to auto zostało zaprezentowane na International Auto Show w Detroit jako model koncepcyjny, jednak bardzo szybko okazało się że ten model ma przed sobą świetlaną przyszłość dlatego wdrożono go do produkcji niemal bez żadnych zmian od prototypu. W roku 2012 czyli po niecałym roku sprzedaży auto zostało obsypane kilkoma tytułami SUV’a i auta roku znanych magazynów motoryzacyjnych. Chyba nie ma sensu dłużej przeciągać.. Mowa tu oczywiście o samochodzie Range Rover Evoque czyli mniejszym bracie z luksusowej podmarki Land Rover.
Auto to występuje w kilku wersjach silnikowych i wyposażenia, producent stawia spory nacisk na to ile pieniędzy zechcemy wyłożyć na to luksusowe auto, jeśli wyłożymy mniej to zdecydowanie auto da to po sobie poznać, jeśli jednak szczodrzej sypniemy gotówką z pewnością nie będzie wyglądać jak skromna myszka. Sylwetka nadal nawiązuje do znanego, nieco kanciastego stylu większych Range Rover’ów ale styliści popracowali nad detalami tak by autko mogło się wyróżniać na drodze. Z połączeniem stylu terenowego i luksusu nie było najmniejszego problemu ponieważ luksus i dobre własności terenowe to auto otrzymało w genach. Evoque nie zalicza się z pewnością do listy SUV’ów które nie powinny nigdy zjeżdżać z ubitej drogi wbrew pozorom potrafi w terenie zdziałać całkiem sporo.
Wersja którą oglądamy na zdjęciach to benzynowe czterocylindrowe 2.0 turbodoładowane o mocy 240 koni mechanicznych z napędem standardowo na przednią oś i możliwością przełączenia na 4×4 z różnymi trybami jazdy w terenie. Dodatkowo jest to najbogatsza wersja wyposażenia co łatwo ocenić po innym zestawie aerodynamicznym jak to określił producent, czyli różni się od tańszej wersji zderzakami, grillem, ładniejszym układem wydechowym wpasowanym w zderzak, możliwościami personalizacji tych elementów i felgami tutaj mamy aż 20″ i kilkoma elementami wnętrza.
Jeśli chodzi o silnik tego Range’a na papierze ładnie to wygląda, jeździ jak trzeba ale doznań słuchowych których spodziewa się właściciel modelu Vogue lub Sport próżno szukać w Evoque. Podobnie jest z estetyką pod maską, trochę plastiku i tyle, jakby producent dał do zrozumienia „nie ma tu po co zaglądać, skup się na właściwościach jezdnych”.
Auto zdecydowanie wyróżnia się na drodze i doceniło to już bardzo wiele osób, w różnych wersjach od 3 po 5 drzwiowe widuje się te auta na ulicy dość często. Jakby na to nie patrzeć podwyższone nadwozie i całkiem spora oponka pozwala cieszyć się jazdą nawet na takich drogach jak Nasze Polskie.
Niesamowity styl i luksus wnętrza tego auta w połączeniu z podwyższonym nadwoziem i odpornością na mało subtelne traktowanie z pewnością przypadnie do gustu każdej kobiecie. Połacie wysokiej jakości skóry, wygodne fotele, centralnie umieszczony ekran LCD, elektrycznie otwierana klapa bagażnika to tylko kilka z wielu atutów których można się spodziewać we wnętrzu Evoque. Jako ciekawy gadżet na zainteresowanie zasługuje automatyczna skrzynia biegów sterowana przyciskami na panelu dotykowym, wygląda to bardzo imponująco i nowocześnie. Trzeba wspomnieć że ilość możliwości konfiguracji wnętrza jest niemal nieograniczona, podobnie jak z nadwoziem wiele jest do wyboru na liście opcjonalnej, na uwagę zasługują kubełkowe fotele które nawet w takim SUV’ie wyglądają bardzo rasowo i z pewnością zapewniają wysoki poziom wygody.
2 thoughts to “Mały SUV z bogatym rodowodem z Wielkiej Brytanii”
Super bryka!!!
Sam posiadam land-rovera freelander i powiem że tego typu terenówki z Wielkiej Brytanii to naprawdę super auta. Jak by mnie kiedyś było stać chętnie zamienił bym mojego landka na Evoque :).