Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 1

Niedawno wystartował długo oczekiwany konfigurator Alfa Romeo Stelvio w topowej odmianie Quadrifoglio. Cennik rozpoczyna się od 402 800zł brutto.

W zamian przyszli właściciele otrzymają SUV-a o mocy 510 KM osiąganych przy 6500 rpm oraz maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm, dostępnym w zakresie 2500 a 5000 rpm. Które przenoszone są na wszystkie 4 koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów ZF o 8 przełożeniach. Najszybsze seryjnie produkowane Stelvio potrafi rozpędzić się ze startu zatrzymanego do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy i rozwinąć nawet 283 km/h.

Stelvio zostało oparte o tę samą płytę podłogową Giorgio, która jest wykorzystywana w Giulii. Dzięki nowoczesnej technologi dostosowano ją zarównoAlfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 2 do napędu tylnego jak i na cztery koła. Sercem najostrzejszej odmiany SUV-a Alfy Romeo jest silnik zaprojektowany we współpracy z Ferrari. Wykonano go z lekkich metali i wyposażono m.in. w układ twinturbo, zmienne fazy rozrządu, bezpośredni wtrysk paliwa. Oraz co może mało istotne dla fanów marki ale istotne ze względów ekonomicznych system odłączający cylindry podczas pracy przy niewielkim obciążeniu.

Sportowy charakter modelu mają podkreślać takie detale jak: 20-calowe aluminiowe felgi, poczwórny układ wydechowy, poszerzone nadkola, wloty powietrza na masce.

Producent obiecuje, że auto nawet w najmocniejszym wariancie będzie miało relatywnie niskie zużycie paliwa, co jest zasługą nie tylko systemu odłączającego cylindry, ale przede wszystkim jak na auto tego segmentu niskiej masy własnej, wynoszącej 1830 kg. Według danych fabrycznych ma zadowalać się średnim zużyciem paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 9/100 km. Mamy nadzieję że tak jak mogliśmy sprawdzić Stelvio First Edition będzie nam też dane sprawdzić w TestDrive wersję Quadrifoglio.

O znakomitych właściwościach jezdnych Stelvio Q świadczy rekord w postaci 7 minut i 51,7 sekund uzyskany na długiej pętli toru Nurburgring – Nordschleife. Dzięki któremu zdetronizował ponad 560-konne Porsche Cayenne Turbo S, które zdołało dokonać tego samego w czasie o 8 sekund dłuższym – 7:59.74.

Sprzedaż Alfa Romeo Stelvio na naszym rynku

Za pierwszego włoskiego SUV-a w historii Alfa Romeo na polskim rynku trzeba dać przynajmniej 169 700 zł za bazową odmianę wysokoprężną o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM. Ta sama jednostka występuje również w wariantach o mocy 180 i 210 KM, przy czym ceny kształtują się analogicznie – 177 500 zł i 199 700 zł.

Spośród silników benzynowych wybierać można między 2.0 200 KM za 171 900 zł lub 2.0 280 KM. Ten ostatni to wydatek zaczynający się na 205 900 zł.

Klienci do wyboru mają trzy warianty wyposażenia – Stelvio, Super i Executive. Nawet „gołe” wersje oferują przekładnię automatyczną o 8 Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio wnętrzeprzełożeniach, tryby jazdy, czujniki deszczu i zmierzchu, tylne czujniki parkowania, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, klimatyzację dwustrefową, wielofunkcyjną kierownicę z regulacją wysokości i głębokości, system mocowania ISOFIX, tempomat, system start&stop, dzieloną tylna kanapę w proporcji 40:20:40, radio z 8 głośnikami i 6,5-calowym wyświetlaczem, a także regulowane elektrycznie: lusterka, przednie i tylne szyby. Więc nawet w bazowej odmianie nie można tu powiedzieć że to uboga wersja.

Quadrifoglio jest odmianą ponad wszystkim standardowymi wariantami i ma standardzie właściwie kompletne wyposażenie. Istnieje zaledwie kilka opcji dodatkowych w które możemy doposażyć tego SUV’a a mianowicie: Aktywny tempomat, System Audio Harman Kardon, Elektrycznie otwierany szklany dach, System nawigacji z dużym ekranem. Oczywiście jest też kilka kolorów lakieru które może wybrać za dopłatą potencjalny klient.

Zdjęcia: Alfa Romeo Press

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *