Aby uczcić 60. rocznicę powstania Alfa Romeo Giulietta, w 2014 roku model ten udostępniono w nowej wersji Quadrifoglio Verde, w pełni odzwierciedlającej wyścigowe DNA marki. Na tle pozostałych wersji modelu nowa Giulietta Quadrifoglio Verde wyróżnia się jeszcze bardziej zdecydowaną sylwetką i wyrazistszym indywidualnym stylem. Ponadto tylko Quadrifoglio Verde została wyposażona w silnik pochodzący z supersamochodu Alfa Romeo 4C. To nowa, wykonana w całości z aluminium turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1750 cm3 i mocy 240 KM, współpracująca z supernowoczesną automatyczną 6-stopniową przekładną Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem.
Z okazji jej wprowadzenia na rynek Alfa Romeo zaprezentowało limitowaną edycję (999 sztuk, z czego oficjalnie na Polski rynek do dealerów trafiło zaledwie 5 sztuk) premierową Giulietty Quadrifoglio Verde ze specjalnymi dodatkami, takimi jak karbonowy spojler i oprawy lusterek bocznych, sportowe dokładki z przodu i z tyłu, spojlery boczne oraz 18‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu z pięcioma otworami i błyszczącym antracytowym wykończeniem. Giulietta Quadrifoglio Verde Launch Edition była oferowana na rynku włoskim w kolorze czerwonym (Alfa Red lub trójwarstwowy Competizione Red) oraz w ekskluzywnej matowej szarości Magnesio Grey. W Polsce seria limitowana Launch Edition dostępna była wyłącznie w kolorze matowej szarości Magnesio Grey.
Nadwozie
Z zewnątrz samochód przyciąga wzrok typowo sportowym profilem oraz legendarnym emblematem „Quadrifoglio Verde” (Zielonej koniczynki) na błotniku, tuż nad kierunkowskazem. Od innych wersji Giulietty odróżnia go także karbonowe wykończenie lusterek bocznych natomiast przedni grill, klamki drzwiowe i oprawy lamp przeciwmgielnych w kolorze antracytowym. Agresywną stylizację nowej wersji podkreślono specjalną szerszą końcówką wydechu oraz 18‑calowymi obręczami kół z lekkiego stopu, przez które widać elementy układu hamulcowego Brembo z czterotłoczkowymi czerwonymi zaciskami i tarczami powiększonymi do 320 mm średnicy.
Wnętrze
Dbałość o szczegóły i dobór materiałów wysokiej jakości wskazują na najwyższy poziom włoskiego stylu. W szczególności uwagę zwraca czarny sportowy wystrój podkreślony nowym zestawem wskaźników ze specjalnym logo QV oraz nowymi – pokrytymi skórą i alcantarą – głębokimi sportowymi fotelami ze zintegrowanymi zagłówkami. Nowa wyprofilowana kierownica obszyta skóra z kontrastującymi białymi przeszyciami jest standardem w tej wersji Giulietty. Mieszek dźwigni zmiany biegów oraz dźwignia hamulca ręcznego są pokryte skórą z białymi i zielonymi przeszyciami. Aluminiowe sportowe nakładki na pedały, specjalne osłony progów z logo QV, czarna podsufitka oraz specjalne dywaniki dopełniają wystroju wnętrza nowej wersji.
Osiągi
Flagowa Giulietta z silnikiem 1750 cm³ TBi rozwija prędkość powyżej 240 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund, co jest wynikiem o 0,8 sekundy lepszym od poprzedniej wersji z manualną skrzynią biegów. Dzięki funkcji Launch Control tak znakomite osiągi mogą uzyskać nawet początkujący kierowcy. Dodatkowe emocje podczas jazdy zapewnia typowy dla samochodów Alfa Romeo rasowy „pomruk” silnika – „QV Intake Engine Sound – podkreślony dodatkowo niskimi częstotliwościami wzmacnianymi przez nowy kolektor dolotowy.
Mimo imponujących osiągów samochód spełnia bardzo rygorystyczne wymagania normy emisji spalin Euro 6 m.in. dzięki innowacyjnemu systemowi sterowania wielopunktowym wtryskiem oraz układom ograniczającym tarcie i straty energii. Ponadto w porównaniu z poprzednią wersją Quadrifoglio Verde nowa Giulietta z silnikiem TBi o pojemności 1750 cm³ i mocy 240 KM TCT umożliwia znaczące obniżenie emisji CO2.
Kolejny wyjątkowy atut przekładni Alfa TCT montowanej w Giulietcie Quadrifoglio Verde to wspominany wcześniej system Launch Control poprawiający przyspieszenie z miejsca. Aby aktywować system Launch Control, należy nacisnąć jednocześnie do oporu pedał hamulca oraz gazu i nacisnąć łopatkę umieszczoną z lewej strony kierownicy. Po zwolnieniu hamulca system reguluje pracę skrzyni biegów, kontrolę napędu oraz moc i jednocześnie maksymalizuje przyspieszenie.
Podsumowanie
Trzeba włochom przyznać że postarali się, nie tylko wersja Quadrifoglio Verde jest bardzo efektowna, a limitowana Launch Edition jest wręcz wyjątkowa. Tak wiem, wiem że zespotowana sztuka jest dość brudna ale biorąc pod uwagę ilość 5 sztuk! to i tak piękna sprawa że jedna z nich jeździ w bliskiej okolicy i udało mi się móc obcować z tym autem. Dodam też od siebie że bardzo lubię Giuliette, jakiś czas temu o mało nie zmieniłem 147 na wersje QV. Jednak po premierze Giulii, która jak wiadomo jest wyposażona w nowszą technologię i napędy RWD i AWD, za każdym razem kiedy szukam dla siebie Giulietty QV (bo ich ceny są korzystne na rynku wtórnym) zapala mi się czerwona lampka z napisem „Nigdy więcej FWD”. Tak więc pozostaje przeczekać jeszcze moment jak finanse pozwolą na coś z RWD lub chętniej AWD. W między czasie może nowsza generacja Giulietty otrzyma troszkę ze wspaniałej Giulii z nowymi napędami i wtedy stanie się, w mojej opinii, hatchbackiem idealnym.. coś jak BMW M135i..
One thought to “Alfa Romeo Giulietta QV Launch Edition, bycie wyjątkowym ma w rodowodzie”
Jesli chodzi o system Launch Control to najpierw trzeba wejsc w tryb manualny wybierania biegow.
Jesli zrobimy to w sposob opisny powyzej funkcja ta nie zadziala