Fiat 500L Trekking 1

Fiat 500L Trekking to jedna z wielu propozycji na rynku miejskich crossoverów. Pojazdy te stają się coraz bardziej popularne, a producenci skutecznie to wykorzystują, ciągle prezentując nowe modele. Klienci, którzy lubiąFiat 500L Trekking 2 mieć wszystko w jednym, decydują się na model trochę kompaktowy, trochę rodzinny i trochę terenowy, niewątpliwie takim autem jest wzięty przez nas na TestDrive długodystansowy 500L Trekking..

Po wspólnie spędzonych ponad 15 tysiącach kilometrów mogę śmiało powiedzieć, że wnętrze pojazdu jest bardzo funkcjonalne, przestronne i samochód w całokształcie bardzo udany. Każdy kto miał okazję przejechać się ze mną tym Fiatem chwalił 500L Trekking kamerawidoczność z wnętrza. Nadwozie przeszklone jest właściwie dokoła do tego czujniki parkowania i kamera cofania sprawiają, że niemal nie sposób oszpecić zderzaka czy nadwozia rysą. Nie wspominam już o światłach do jazdy dziennej, sterowaniu radiem z kierownicy, tempomacie, klimatyzacji, wszystkich szybach sterowanych elektrycznie z funkcją AUTO oraz elektrycznie sterowanymi lusterkami.. Tyle tytułem wstępu, przejdźmy do dalszej części testu..

Dystans testu i wersja auta

Nasz TestDrive 500L Trekking’a rozpoczynał się przed zimą przy przebiegu 15 km. Dołożyliśmy do tego 15 tyś. km. Testowana przez nas 500tka to wersja wyposażenia Trekking (czyli ta najbogatsza z modeli podniesionych) z silnikiem benzynowym wolnossącym 1.4 95KM oraz dodatkowo wyposażoną w instalacje gazową LPG. Auto z opcji dodatkowych posiada tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania. W czasie naszego testu konieczne były dwa przeglądy eksploatacyjne. Pierwszy przy 10 tyś. km podczas którego zostały wymienione filtry instalacji LPG oraz aktualizacje oprogramowania komputera sterującego instalacją gazową. Następnie przy 15 tyś. km odbył się ten typowy przegląd eksploatacyjny samochodu. Podczas niego wymieniono olej, filtr oleju, powietrza Fiat 500L Trekking 5oraz kabinowy. Stan samochodu po przebiegu 15 tys. km był bardzo dobry – lakier w idealnej kondycji, żadnych usterek czy luzów w układzie zawieszenia i kierowniczym. Tak samo dobrze prezentowało się wnętrze.

Wygląd zewnętrzny, estetyka

Fiat 500L Trekking to wprawdzie auto miejskie, ale ilość miejsca w środku robi wrażenie. Estetyką producent czerpał garściami z mniejszych modeli z rodziny 500tek ale tutaj poszli dodatkowo w wygląd pojazdu terenowego. Na samochód patrzy się bardzo przyjemnie i trzeba przyznać, że jest ładniejszy od swojego całkiem miejskiego brata 500L. Od frontu patrzą na nas owalne reflektory znane z modelu 500 ale o nieco Fiat 500L Trekking 3większych wymiarach, sylwetka również go przypomina tyle że większego i nieco napuchniętego. Choć nie można ulec wrażeniu że auto ma sporo podobieństw do samochodów Mini.

Ukłonem w stronę klientów chcących się wyróżnić jest możliwość wyboru koloru dachu w kilku wariantach takich jak czarny mat, połysk oraz biały mat i połysk. Jako dopełnienie indywidualności można zmienić również kolor obudów lusterek. Jako że jest to wersja terenowa, producent obudował progi, nadkola oraz dolne części zderzaków nielakierowanymi plastikami w kolorze grafitowymi. Co dalej? Garść lakierowanych na srebrno plastików, piękne wieloramienne aluminiowe felgi 17 calowe z seryjnie montowanymi oponami całorocznymi Goodyear Vector 4Season i to w nie byle jakim rozmiarze bo 225/45R17.

Co nam to daje? Niskie koszty eksploatacyjne ponieważ jedyne co musimy zrobić to raz w sezonie sprawdzić wyważenie kół oraz co myślę istotniejsze pewne prowadzenie i wysoki komfort podróżowania który zapewniają nam te dość szerokie opony z całkiem wysokim profilem.. Plus dla Fiata za ten zestaw, że już nie wspomnę o tym że te koła po prostu są bardzo ładne i świetnie pasują do bryły auta.

Fiat 500L Trekking wnętrze

Praktyczne a zarazem modne wnętrze

500L ma wręcz magiczne wnętrze. Sprawdzi się zarówno w roli auta bagażowego, ale też wygodnego auta rodzinnego. Kabina jest wystarczająco obszerna z przodu i ponadprzeciętnie przestronna z tyłu. Tylną kanapę można przesuwać oraz regulować kąt pochylenia jej oparcia. Pozwala to, zależnie od potrzeb, zyskać do 55 dodatkowych litrów na bagaż albo poprawić wygodę podróżowania osób jadących z tyłu.

Gdy już zamkniemy za sobą drzwi i zasiądziemy za kółkiem Trekking’a, możemy nacieszyć się jazdą w przytulnym wnętrzu. Styliści postawili oczywiście na wykończenia w stylu mniejszych modeli z rodzinny 500, w zależności od wersji mamy do wyboru kilka kolorów deski rozdzielczej oraz tapicerki. W naszym Zegary 500L Trekkingtestowym modelu postawiono na deskę w kolorze Cappuccino oraz tapicerkę w kolorze grafitowym z elementami brązu. Kierowca tuż przed swoim nosem widzi 500L Trekking kierownicazestaw wskaźników w stylu retro z białymi tarczami zegarów. Wnętrze jest przyjemne nie tylko dla oka, ale również w dotyku. Takie elementy jak duże owalne klamki, skórzana, lekko spłaszczona u dołu kierownica oraz niecodzienny kształt hamulca ręcznego to strzał w dziesiątkę przy aucie które ma dawać indywidualność.

Dla tych, którzy lubią przewozić część swojego dobytku zawsze ze sobą, Fiat przewidział sporą ilość miejsc do przechowywania przedmiotów. Smartfon lub jakiś drobiazg możemy umieścić Schowki 500L Trekkingpod panelem klimatyzacji lub w podłokietniku po stronie kierowcy. Schowek pod sterowaniem klimatyzacji został wykończony materiałem antypoślizgowym więc podczas hamowania przedmioty powinny pozostać na swoim miejscu. Przy pasażerze natomiast jest w czym przebierać, oprócz całkiem pojemnego schowka „na rękawiczki”, mamy tam też półeczkę na jakieś drobiazgi, drugi telefon. Wisienką na torcie jest schowek w górnej części deski rozdzielczej z doprowadzonym nawiewem klimatyzacji, w gorące dni można tam schłodzić napój, utrzymać czekoladę w stałej formie.

Funkcjonalność ekranu głównego

Ekran ma wprawdzie tylko 5-cali, ale dzięki nie odwraca zbytnio uwagi kierowcy od drogi. Na wyświetlaczu ukazują 500L Trekking Radiosię dane radia, sterowanie smartfonem oraz multimediami przez bluetooth. W zależności od wersji możliwe jest posiadanie systemu uConnect lub uConnect Live. System offline pozwala na instalacje aplikacji poprzez gniazdo USB natomiast system Live zawiera nawigację oraz możliwość z korzystania specjalnych aplikacji które posiadają możliwość łączenia się z internetem. W naszym testowym egzemplarzu posiadaliśmy system offline dlatego skupiliśmy się na przetestowaniu możliwości multimedialnych oraz tych ułatwiających codzienne życie..

Zacznijmy od tego, brawo Fiat! Sterowanie głosowe, w dodatku w języku Polskim które działa naprawdę dobrze tego próżno szukać u konkurencji w tym przedziale cenowym a nawet często i w droższych autach. Ekran jest może i niewielki ale interfejs za to bardzo czytelny i 500L Trekking bluetoothłatwy w obsłudze. Jak widać przycisków jest nie za dużo ponieważ ekran jest dotykowy ale podkreślam to jeszcze raz, system jest intuicyjny oraz bardzo prosty w użytkowaniu. Przy okazji ekranu możemy przypomnieć pięknie wkomponowaną kamerę cofania w logo na tylnej klapie. Jak widać umiejscowiona jest na prawidłowej wysokości co skutecznie ułatwia manewrowanie podczas parkowania. Jeśli chodzi Bluetooth to sparowanie telefonu zajmuje dosłownie kilka sekund. Co nam to daje? Przede wszystkim możliwość odbierania i wykonywania połączeń bez odrywania rąk od kierownicy. System w aucie pobiera również nasz spis telefonu oraz smsy. Głosowo możemy wywoływać osoby z listy kontaktów w celu wykonania połączenia oraz dyktować prostymi słowami smsy które następnie aplikacja wyślę do wybranych osób. Gdy ktoś do nas dzwoni możemy odebrać za pomocą przycisków na 500L Trekking bluetoothkierownicy lub też na ekranie dotykowym, natomiast gdy przyjdzie sms możemy poprosić system o przeczytanie nam jego treści na głos (tak wiem w dobie facebooka, whatsappa rzadko już wysyła się smsy ale zawsze fajnie że jest coś takiego na pokładzie). No i jako ostatnie ale równie ważne ze sparowanego telefonu możemy odtwarzać media które usłyszymy przez głośniki w aucie.. zarówno z muzyki w telefonie jak również z youtube, jedyne czego nie sprawdziłem to czy film z pamięci urządzenia również przekierowany będzie na ekran w samochodzie.. Tak czy owak w tej klasie bije na głowę konkurencje..

Podsumowanie

Nasz test trwał całkiem długi czas, co pozwoliło naprawdę dobrze poznać się z tym dzielnym podróżnikiem. Zarówno 500L Trekking spalaniesamemu jak z kompletem pasażerów na pokładzie prowadził się znakomicie. Może czasem ciut brakowało mu mocy ale jak na 95KM zasuwał naprawdę dziarsko. Bagażnik już w standardowej wersji całkiem sporo pomieści ale jak położymy oparcie tylnej kanapy to przestrzeń bagażowa pozwala przewieść nawet większe meble. Wracając do osiągów warto poruszyć temat spalania, testowy egzemplarz z silnikiem 1.4 wyposażonym w instalacje LPG spalił średnio 7,6L gazu na 100km. Konstrukcja zawieszenia okazała się solidna więc wygląd twardziela to nie tylko pozory i podwyższone sprężyny. Mimo wielu trudnych zadań które przed nim stawialiśmy zawsze wychodził z nich obronną ręką. W zimowych warunkach system Traction+ czyli elektroniczna szpera przedniego napędu pozwalała wyratować się z nie jednej trudnej sytuacji miejskiej takiej jak: nieodśnieżone drogi dojazdowe, nieutwardzony plac budowy. Co tu dużo mówić przyznajemy się że auto po tym teście zostało przez nas zakupione bo oferuje bardzo wiele wygody, ma bogate wyposażenie i jest bardzo tanie w eksploatacji a zarazem solidnie zbudowane. Aktualnie na rynek weszły właśnie modele 500L po liftingu póki co są dostępne wersje standardowe oraz Cross który zastąpił wersję Trekking. Jednak nie obawiajcie się poza estetyką zmiany są tylko na lepsze, większy ekran uConnect oraz kilka innych dodatków sprawiają że model ten jest bardziej wart zainteresowania..

Fiat 500L Trekking 4

2 komentarzy do “Rodzinny crossover Fiata, model 500L Trekking TestDrive długodystansowy

  • Jerzy

    Niskie spalanie robi wrażenie, duży plus dla Fiata że pozwala na instalacje LPG na gwarancji. Dobry wybór dla rodzinny.

    Odpowiedz
  • Artur

    Estetyka jest niebezpiecznie bliska Multipli..

    Odpowiedz

Napisz komentarz do Artur Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *