Volkswagen Golf R Variant 1

Volkswagen Golf R Variant 1

W ramach wprowadzenia..

Wczorajszej nocy w rękę wpadł mi klucz od bardzo ciekawego auta. Wielu z Was zada sobie pytanie co w nim ciekawego, otóż sam Golf R uchodzi za samochód o wielu zaletach takich jak mocny silnik, ultraszybka skrzynia biegów, prawidłowa ergonomia wnętrza z kilkoma „e’R’kowymi” akcentami jak przystało na Hothatcha. Do tej grupy zalet Volkswagen dorzucił nadwozie typu Kombi (wg. nomenklatury VW nazywany Variant), tak dobrze widzicie wg. mnie to jest zaleta, do tej pory to mógł być głównie Hothatch dla młodego człowieka ew. dla singla pracującego w korpo ;).. Tymczasem dołożenie wydłużonego nadwozia do oferty sprawiło że teraz tym autem może zainteresować już nie tylko młody człowiek a wręcz tata dwójki dzieci, głowa rodziny.. Na co dzień w trybie ECO albo Comfort pojazd ten jest niemal całkowicie cywilny, dopiero kiedy postanowimy użyć trybu Race lub przerzucimy skrzynię DSG w tryb manualny R’ka da nam odczuć co ukrywa się pod maską..

Kilka słów o osiągach..

Volkswagen Golf R Variant Silnik

Silnik benzynowy turbodoładowany 2.0L TSI o mocy 300 koni mechanicznych (przy 5500rpm) i 380Nm momentu
obrotowego (w zakresie 1800-5500rpm).

Napęd na 4 koła (4Motion) czyli Haldex 5 Generacji sprzężony z 6 biegową skrzynią dwusprzęgłową DSG.

Waga R Variant to 1574kg więc całkiem nie mało, jednak mimo tej masy 300konne TSI rozpędza się 0-100km/h w 5,1s i osiąga prędkość maksymalna (zablokowaną elektronicznie) 250km/h.

Volkswagen Golf R Variant 2

W temacie osiągów warto wspomnieć o bardzo bogatej palecie firm tuningowych które produkują części do tego silnika, dzięki którym osiągnięcie mocy zbliżonych do 400-450 koni mechanicznych jest kwestią jedynie głębokości portfela. Natomiast osiągnięcie wyniku 360-380 koni mechanicznych
wymaga jedynie ingerencji w oprogramowanie silnika i skrzyni (w wyspecjalizowanym zakładzie).

Volkswagen Golf R Variant 3

Spalanie to temat nad którym mocno zastanawiałem się czy poruszać go czy zostawić w spokoju. Z jednej strony to Hothatch kto będzie w nim patrzył na spalanie a
z drugiej to Kombi gdzie ma to spore znaczenie.. Więc są dwa aspekty do omówienia przy normalnej jeździe w trybie Eco, Comfort ze skrzynią w trybie automatycznym spalanie to okolice 10l/100km natomiast gdy przełączymy się tryb Race a jeszcze nie daj Boże włączymy manualne przerzucanie biegów to osiągniecie wyniku w okolicy 18l/100km nie jest żadnym wyczynem.. (Jak we wczorajszym teście).

 

Volkswagen Golf R Variant Wnętrze

Krótkie podsumowanie:

Zalety:

  • Bogato wyposażony
  • Bezpieczny
  • Ergonomia wnętrza na właściwym poziomie
  • Bardzo mocny silnik i perfekcyjnie pracująca skrzynia i napęd AWD
  • Dobre hamulce

Wady:

  • Cena zakupu nowego auta (dość wysoka zwłaszcza jak zaczniemy dokładać opcje)
  • Niewielkie braki miejsca w kabinie (noga, kolano zawsze gdzieś o coś, mają gdzie obijać się)
  • Wysokie spalanie (choć ciężko nazwać to wadą przy tej mocy, ale musiałem wymienić)
  • Troszkę brakuje dźwięku układu wydechowego, nawet w trybie Race (gdzie nie wiem po co zamiast poprawić wydech zrobiono dziwny bajer z dźwiękiem wydechu z głośników)

Konkurenci:

  • Seat Leon Cupra 290 ST (Również Kombi, moc 290 koni mechanicznych i napęd AWD typu Haldex ze skrzynią DSG w rozsądnej cenie, zbliżonej do Golfa R)
  • Audi RS3 Sportback (Sportback to prawie kombi jednak przez moc na zbliżonym poziomie te auta są często porównywane.. 367 koni mechanicznych i 465Nm)
  • Mercedes CLA 45 AMG Shooting Brake (Prawie Kombi, moc 360 koni mechanicznych, dużo mniejszy bagażnik niż w Golfie ale za to prestiż o półkę wyżej i lepsza jakość wykonania wnętrza oczywiście idące w parze z ceną)
  • Skoda Octavia RS 230 Kombi (To mógłby być najpoważniejszy konkurent Golf R Variant gdyby nie brak napędu AWD i nieco niższa moc.. Dlaczego najpoważniejszy? ze względu na stosunek ceny do wyposażenia który jest dużo lepszy niż w Golfie a wyposażenie może zawierać kilka elementów dodatkowych więcej w których o Golfie nie ma co marzyć)

Moje odczucia

Przed ruszeniem tym autem miałem mieszane uczucia, z jednej Volkswagen Golf R Variant 4strony wow to R’ka z drugiej zaś hmm to przecież nadal Golf.. Ale zawsze warto przekonać się na własnej skórze jak to jest naprawdę. Podczas jazdy auto robi wrażenie, jego moc, odejście, dobre prowadzenie to wszystko jest na plus.. Odczucia są takie że jest to auto z którego trzeba egzekwować moc, jeździć nim wszędzie a nie koniecznie zachwycać jego linią czy rozwiązaniami technicznymi. Zdecydowanie auto nadaje się na daily, tyle że trzeba ograniczyć użycie trybu Race w przeciwnym razie spalanie będzie bolesne a i dźwięk wydechu słyszany z głośników może stać się z czasem nieco denerwujący.. Jako daily zdecydowanie mógłbym takim jeździć ale w garażu przydałaby się do zestawu jakaś włoszka w Coupe lub Cabrio 🙂

2 komentarzy do “TestDrive nocą – Volkswagen Golf R Variant 2016r

  • MotoFanka

    No niezły ten Golf R ❤ kiedy testy konkurentów?

    Odpowiedz
    • KubaMotoPasja

      Miejmy nadzieję że za zgodą Grupy VAG już niedługo weźmiemy się za nową Cuprę ST 290 4×4 i Octavię RS Combi.. 🙂

      Odpowiedz

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *