Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 1

Podczas wizyty na targach MotoShow Polska 2017 złapałem obiektywem mojego aparatu najnowsze dzieło Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2inżynierów (nie licząc Stelvio, którego w PL jeszcze nie ma) czyli niesamowitą Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Od czego by zacząć ? A no może od tego że na Nürburgringu czyli torze wyścigowym owianym legendą, zwany Zielonym Piekłem lub poligonem doświadczalnym. Czas przejazdu poniżej 8 minut na Północnej Pętli to bardzo dobry rezultat. Odcinek ma niecałe 21 kilometrów, wiele ślepych zakrętów, a różnica wysokości wynosi aż 300 metrów. Alfa Romeo Giulia Q w Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 3pełnym seryjnym rynsztunku potrzebowała na to zaledwie… 7 minut i 32 sekund. To absolutny rekord wśród sedanów, porównywalny z wynikami topowych samochodów sportowych a to wszystko już od 359 000zł.

Nowa, topowa wersja  Giulia Quadrifoglio to coś więcej niż najmocniejsza Alfa Romeo w historii zaprojektowana z myślą o dynamicznej jeździe zarówno w mieście jak i na torze. Stanowi doskonałe połączenie inżynierii i emocji, typowe dla tak legendarnej marki, jaką jest Alfa Romeo, co wróży niedaleki powrót aut z herbem Visconti na szczyt.

Osiągi

  • Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 5Silnik V6 2.9 TwinTurbo
  • Moc 510 KM @ 6500rpm
  • Moment obrotowy 600Nm @2500-5000rpm
  • Napęd RWD
  • Skrzynia MT6 lub AT8
  • Przyspieszenie 0-100km/h 3,9s
  • Prędkość maksymalna 307km/h
  • Masa 1524kg

Choć w tak wyścigowo nacechowanym aucie wydaję się to niepotrzebne to i tak nowa Giulia Quadrifoglio łączy Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 4doskonałe osiągi z niskim zużyciem paliwa. Po włączeniu trybu Advanced Efficiency w systemie Alfa DNA™ Pro silnik 2.9 V6 wykorzystuje tylko trzy aktywne cylindry. System Start&Stop najnowszej generacji umożliwia dodatkowe ograniczenie zużycia paliwa w ruchu miejskim.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 6Mam nadzieję że będzie mi jeszcze dane spotkać się z tym autem w ruchu miejskim a może i właściciel odwiedzi mnie w firmie 🙂 z pewnością wiem jedno jeśli będzie taka szansa sam z chęcią nabędę takie auto dla siebie, mimo braku wersji SportWagon (Choć wyobraźcie sobie co by się działo na rynku jakby powstało takie włoskie RS4 Kombi, to byłoby coś.. ale cóż..)

Jeśli chcecie posłuchać pracy tego wspaniałego silnika 2.9 V6 możecie to zrobić na filmie w którym nagrałem inną akurat prasową Giulię Q zaraz po przybyciu do Polski do salonu.

One thought to “Cudo inżynierii, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio”

  • Harlequin

    W końcu Romeo dostał swoją Julię. Szczerze wierzę, że w końcu Alfa dostanie inną łatkę, niż ta która przylgnęła do niej po wprowadzeniu pierwszego Common Raila. Silnik JTDM naprawdę nie jest tak zawodny jak go przedstawiali recenzenci, tylko lanie ON z Kaliningradu powoduje, że zapaćkają się wtryskiwacze, zapiecze pompa i będzie… problem. Jak dbać o AR to w zamian można dostać nizapomniane wrażenia i prawdziwą przyjemność z jazdy. A ta nowa Julka to już w ogóle wisienka.

    Odpowiedz

Leave a comment to Harlequin Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *